Złota oktawa dla rozwoju Twojego konta na Instagramie

share

W ostatnich artykułach pisałem o tym, jak ważne jest budowanie dużej liczby obserwujących (followersów) na Instagramie. Dzisiaj przejdę do rzeczy od razu – daję osiem wskazówek, które sprawią, że Twoje konto na Instagramie urośnie. Samo mięso, a poniżej szerszy kontekst rad. Zapraszam do lektury!

  1. Twórz treści, które można łatwo udostępniać (w tym memy)
  1. Stosuj jasny przekaz
  1. Promuj swoje konto w różnych kanałach
  1. Stwórz wyzwanie na Instagramie
  1. Spraw, aby Twoje treści były dostępne dla wszystkich odbiorców
  1. Publikuj konsekwentnie
  1. Dodaj słowa kluczowe do swojego biogramu
  1. Stwórz hasztag marki

#1: Twórz treści, które można łatwo udostępniać (w tym memy)

Tworzenie treści wartych udostępnienia to świetny sposób nie tylko na rozpoczęcie przygody z Instagramem. Inspirujące cytaty, pouczające posty i najświeższe memy, to wypróbowane formaty – wystarczy, że uda Ci się stworzyć jeden intrygujący post (tzw. viral), aby dotrzeć do tysięcy ludzi.

Największym potencjałem charakteryzują się memy – zwłaszcza gdy odnoszą się do czegoś, co jest modne w pop kulturze. Czasem są smutne, ale w lwiej części zabawne, a to jest to, co misie lubią najbardziej.

Aby stworzyć udany mem, spróbuj znaleźć równowagę między trendy wizualizacjami, oczekiwaniami odbiorców i niszą Twojej marki. Wygugluj real time marketing. I zainspiruj się!

#2: Stosuj jasny przekaz

Czy wszedłbyś do sklepu, gdybyś nie miał pojęcia, co sprzedaje? Raczej nie, prawda? Cóż, ta sama zasada dotyczy Twojego konta na Instagramie. Posiadanie jasnego przekazu (niezależnie od tego, czy chodzi o wskazówki dotyczące stylizacji, inspirujące cytaty, czy treści lifestylowe) jest niezbędne do przekształcenia odwiedzających Twój profil w obserwujących.

Nie oznacza to jednak, że wszystkie treści muszą być dokładnie takie same. Specjaliści zalecają skupienie się na 3-5 filarach treści, które są związane z Twoją niszą. Baw się tym, jednak nie wychodź daleko poza granice swojego contentu. Chaos na profilu może odstraszyć potencjalnych obserwatorów.

#3: Promuj swoje konto w różnych kanałach

Jeśli szukasz dodatkowych sposobów na zwiększenie liczby obserwujących na Instagramie, promowanie konta na innych platformach to… doskonały pomysł! Jedną z pierwszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić ruch na Instagramie, jest połączenie profilu na Instagramie z kontem na TikToku.

Następnie możesz utworzyć kilka TikToków, które zachęcą widzów do przejścia do Twojego profilu na Instagramie. Jeśli TikTok nie jest częścią Twojej strategii marketingowej, możesz kierować ludzi na swój Instagram za pośrednictwem innej witryny internetowej, takich jak Facebook, czy Youtube. Możesz to zrobić również dzięki podcastom.

#4: Stwórz wyzwanie na Instagramie

Wyzwania na Instagramie zawsze były popularne (pamiętasz wyzwanie z wiadrem z lodem z 2014 roku?), a teraz pojawiają się także na Instagram Reels, czyli w rolkach.

Stworzenie udanego wyzwania na Instagramie może wystrzelić Twoje konto w przestrzeń internetu – docierając do tysięcy, a nawet milionów potencjalnych obserwujących.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, upewnij się, że uczestnictwo w wyzwaniu będzie proste. Następnie stwórz markowy hashtag, aby powiązać wyzwanie z Twoją marką. Zastanów się, w jaki sposób ludzie będą czerpać przyjemność z uczestnictwa, żeby każdy chciał wziąć udział w takiej zabawie. Dzięki temu wyzwanie stanie się popularne!

#5: Spraw, aby Twoje treści były dostępne dla wszystkich odbiorców

Ponad 430 milionów ludzi na świecie to osoby niesłyszące lub niedosłyszące, a co najmniej 2,2 miliarda osób ma wadę wzroku. Oto cztery proste sposoby, aby Twoje konto na Instagramie było przystępne już od dziś:

  • Dodaj napisy lub nakładki tekstowe do treści wideo, uwzględniając w tym rolki.
  • Stwórz opis alternatywny dla swoich postów na Instagramie.
  • Werbalizuj szczegóły wizualne podczas filmów i stories.
  • Zapisuj wielką literą każde słowo w hashtagach na Instagramie. Dzięki temu osoby czytające ekran mogą je poprawnie przeczytać na głos.

WSKAZÓWKA: Instagram niedawno udostępnił w 16 językach automatycznie generowane podpisy do stories, dzięki czemu łatwiej niż kiedykolwiek możesz sprawić, by Twoje treści były bardziej dostępne.

#6: Publikuj konsekwentnie

Bądź konsekwentny! To się sprawdza.

Niedawno przeanalizowano ponad 81 mln postów (z wyłączeniem rolek) w różnych kanałach, aby dowiedzieć się, jak częstotliwość publikowania wpływa na średni zasięg oraz wskaźniki zaangażowania.

Jednym z kluczowych wniosków było to, że konta, które publikują częściej, zazwyczaj mają więcej obserwujących. Jednak pamiętaj, że tworzenie wysokiej jakości treści, które zapewniają wartościowy content, powinno zawsze wygrywać z ilością.

#7: Dodaj słowa kluczowe do swojego biogramu

Czy wiesz, że można wyszukiwać słowa zawarte w biogramie na Instagramie?!

Na przykład jeśli Twoja marka specjalizuje się w niestandardowych grafikach, możesz umieścić w biogramie słowa kluczowe, takie jak „sztuka” lub „grafika”.

Zatem, do dzieła – tylko najpierw zastanów się, jaka jest Twoja nisza, w jakiej branży działasz, do kogo kierujesz reklamy i jakie rozwiązanie oferujesz. Aby nie wprowadzić obserwującego w błąd już na samym starcie. To nie przyniesie niczego dobrego.

#8: Stwórz hasztag marki

Utwórz hashtag, który będzie utożsamiany wyłącznie z Twoją marką. Pamiętaj, żeby było to słowo, które nawiązuje do tego, co tworzysz, było kwintesencją twojej marki.

Zamieszczaj hashtag pod każdym postem, wspominaj o nim na stories. Zachęcaj innych do udostępniana go. Aby stał się on, czymś w rodzaju Twojego znaku rozpoznawczego.

Podsumowując

Rozwijanie konta na Instagramie może wydawać się prawdziwą walką o przetrwanie w zasobach internetu, ale jeśli zastosujesz odpowiednie techniki i strategie, z pewnością możesz zdobyć więcej obserwujących na Instagramie.

Bądź kreatywny tworząc treści, wykorzystuj nowe funkcje i trendy na Instagramie, a na pewno odniesiesz sukces! Powodzenia.

Pomysłodawca, właściciel i założyciel Insta Max. Senior Social Media Manager i Social Media Executive z 6 letnim doświadczeniem.

Kategorie

Najnowsze

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera, a powiadomimy Cię o nowych wpisach.