Teoretycy sztuki wyróżniają trzy główne koncepcje odbioru sztuki, opisujące relację twórca – dzieło – odbiorca. Pewne teorie koncentrują się na artyście (twórcy), który tworzy dla siebie. Inne mówią, że odbiorca współtworzy dzieło. I wreszcie ostatnia z nich koncentruje się na nadawaniu przez odbiorcę sensu. Podobnie wygląda sytuacja ze sztuką na Instagramie: bez odbiorcy nic się w sztuce (sprzedaży) nie wydarzy. Musi zaistnieć układ: twórca (sprzedawca), dzieło (produkt) i odbiorca (obserwujący, potencjalny klient).
Bez odbiorcy, czyli obserwatorów na Instagramie, nie zwiększy się ruch na stronie, nie zwiększy się też sprzedaż. W poniższym artykule przytoczę 3 sposoby na zwiększenie liczby followersów, bez uciekania się kont spamowych. Zaczynamy!
Jeśli chcesz zwiększyć liczbę obserwujących Twoje konto na Instagramie, wdróż w życie poniższe wskazówki:
- Skup się na hasztagach
- Zorganizuj konkurs na Instagramie
- Współpracuj z influencerami i markami
#1: Skup się na hasztagach
Hashtagi są jednym z największych dostępnych narzędzi do rozwoju i nie należy ich pomijać. Wskaźnik zasięgu po umieszczeniu niepozornej kratki hasztaga (#) wzrasta o 11%. Dla konta z 20 tys. obserwujących to dodatkowe 2,2 tys wyświetleń!
Jeśli potrzebujesz inspiracji, jakich hashtagów użyć, wypróbuj odpowiednie narzędzie. Takie jak np. Later’s Hashtag Suggestion – zawiera połączenia hashtagów, które możesz dodać do podpisów pod postem. Gwarantuję Ci, że sam takich zestawów nie wymyślisz. A przynajmniej nie pod trzydziestym postem z rzędu. 🙂
#2: Zorganizuj konkurs na Instagramie
Jeśli chcesz szybko zwiększyć liczbę obserwujących, zorganizuj konkurs. Ale nie byle jaki… Tylko jeden z najlepiej przyjmowanych rodzajów konkursów, czyli tzw. rozdanie. Takie zagranie może się okazać jedną z najskuteczniejszych taktyk.
Dlaczego warto organizować rozdania na Instagramie? Rozdania na Instagramie mogą pomóc Ci osiągnąć kilka różnych wskaźników KPI. Najważniejszym powodem włączenia konkursów na Instagramie do swojej strategii jest przyciąganie nowych obserwujących na Twój profil.
Dzięki odpowiedniej strategii możesz dotrzeć do tysięcy potencjalnych nowych obserwujących, jednocześnie wzmacniając poczucie przynależności do społeczności skupionej wokół Twojej marki. Tym sposobem internauta może zrealizować jedną z potrzeb w piramidzie Maslowa – potrzebę przynależności. (Czy wspominałem już, że Instagram może realizować inne potrzeby społeczne? To dobry temat na artykuł, śledźcie mojego bloga. 😀)
Upewnij się, że ustaliłeś jasne wymagania w regulaminie konkursu (i że w ogóle regulamin masz!), które wspomogą rozwój kanału, takie jak oznaczanie znajomego w komentarzach, udostępnianie w relacjach na Instagramie i obserwowanie Twojego konta. Pamiętaj też, żeby jedną z zasad konkursu było, że osoba, która udostępnia post, ma profil publiczny. W innej sytuacji nie dotrzesz do tak wielu odbiorców, jakbyś sobie tego życzył.
Rozdania na Instagramie mogą być szczególnie korzystne, gdy są organizowane we współpracy z twórcą lub marką. Twój potencjalny obserwujący śledzi profil swojego ulubionego influencera. Z relacji (stories) dowiaduje się, że ten influencer jeszcze dla niego prezent w postaci darmowej nagrody (no, prawie darmowej, wystarczy minimum oznaczeń i udostępnień). Sympatia, jaką obserwujący żywił do influencera, rośnie, tym samym jego sympatia do Twojej marki rośnie.
Proste? Pewnie, ale to naprawdę działa! W dodatku prowadzi nas to do następnej strategii, która umożliwi Ci zdobycie większej liczby followersów na Instagramie.
#3: Współpracuj z influencerami i markami
Współpraca między podobnie myślącymi influencerami i markami to dobrodziejstwo dla obu stron. Będziesz mógł czerpać korzyści z renomy marki i dotrzeć do nowej puli potencjalnych obserwujących. Najlepsza wiadomość? Współpraca nie musi rozbijać banku.
Niektóre z najskuteczniejszych współprac są proste, a zarazem korzystne dla obu stron. Opierają się na dobrym pomyśle! Na początku nie musisz współpracować z dużymi wpływowymi osobami, aby zwiększyć zasięg. Postaw na taktykę małych kroków. Sprawdź, co się sprawdzi na Twoim profilu!