Obserwatorzy na Instagramie to coś więcej niż tylko liczby – to członkowie Twojej społeczności. Powiedzmy sobie szczerze, rozwój na Instagramie może pomóc Ci zwiększyć ruch w Twojej witrynie, zwiększyć sprzedaż, a nawet zmienić Cię w influencera wyznaczającego trendy. Pokażę Ci kilka sposobów na zdobycie większej liczby obserwujących na Instagramie – bez płatnych botów (choć nie mamy nic przeciwko 😈) i kont spamowych.
Jeśli chcesz w tym roku zdobyć więcej obserwujących na Instagramie, oto sprawdzone strategie, które możesz wypróbować i na swoim koncie:
- Dodaj rolki na Instagramie
- Zoptymalizuj opisy pod postami pod kątem wyszukiwania
- Zorganizuj swój profil, aby uzyskać dobre pierwsze wrażenie
Poniżej omówienie!
#1: Dodaj rolki na Instagramie
Jeśli nie udostępniasz jeszcze rolek na Instagramie, to duży błąd. Rolki (reels) dają ogromną szansę na zwiększenie liczby obserwujących. Rolki to krótka forma wideo, tę formę nagrań można porównać do filmików z Tik Toka. Są jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie w krótkim czasie do nowych odbiorców w aplikacji.
Nagrania reels są wyświetlane na tablicy eksploruj, czyli widzą je zarówno Twoi obserwatorzy, jak i użytkownicy, którzy Cię (jeszcze!) nie śledzą. Oznacza to, że filmy, które tworzysz, mogą z łatwością sięgać daleko poza listę obserwujących – pomagając zwiększyć Twoją widoczność, co za tym idzie liczbę followersów.
Aby uzyskać najlepsze wyniki rolek:
- W podpisach do rolek używaj słów kluczowych i hashtagów, które dokładnie opisują treść wideo.
- Użyj najmodniejszych dźwięków – to te sugerowane utwory, które znajdą się na najwyższej pozycji w sekcji audio.
- Twórz krótkie i ciekawe nagrania: przyczyni się to do większej liczby odtworzeń. Nie przeciągaj!
- Twórz oryginalną treść – jeśli nie masz dobrego pomysłu w danym dniu, spróbuj kiedy indziej, gdy poczujesz, że jest wena.
- Dodaj tekst do relacji, rolek, aby widzowie mogli oglądać bez dźwięku: z Instagrama korzystają nie tylko głusi, ale i np. matki usypiające dzieci czy studenci nudzący się na wykładach. Pewnie też Ci się zdarzyło oglądać „zmutowane” relacje w pociągu. 🙂
- Skup się na w wysokiej jakości materiałów wideo, aby były one jak najbardziej konkurencyjne. Te, które uważasz za przeciętne po prostu schowaj do szuflady. Nie usuwaj ze smartfona, zachowaj, odczekaj kilka miesięcy i… zobacz, jaki poczynisz postęp!
- Eksperymentuj z popularnymi trendami. Np. w 2020 roku za sprawą ruchu społecznego Black Lives Matter wielką popularność zdobyły karuzele. Do tej pory jest to jeden z najlepszych sposobów na ukazanie treści o charakterze edukacyjnym. Instagram często też sięga po pomysły… z TikToka.
#2: Zoptymalizuj opisy pod postami pod kątem wyszukiwania
Optymalizacja postów na Instagramie pod kątem wyszukiwania to główny hack na Instagramie, który pozwala zwiększyć liczbę obserwujących. Po niedawnej (marzec 2022) aktualizacji Instagrama anglojęzyczni użytkownicy w 6 krajach mogą przeszukiwać witrynę za pomocą słów kluczowych.
Według rzecznika Instagrama, aby treść została uznana za atrakcyjną, algorytm weźmie pod uwagę szereg czynników, m.in. „rodzaj treści, podpisy, kiedy treści zostały opublikowane” wszystko, aby dopasować wyszukiwania do oczekiwań odbiorcy. Aby wyselekcjonować treści najwyższej jakości, wykorzystywane jest uczenie maszynowe – algorytmy poprawiają się automatycznie wraz z ekspozycją na dane, czyli uczą się poprzez doświadczenie (brzmi znajomo?).
WSKAZÓWKA: Stwórz podpisy do postów z wyprzedzeniem, na komputerze. Możesz to także zrobić za pomocą aplikacji do planowania treści w mediach społecznościowych (np. Hootsuite, Buffer, Canva). Możesz napisać wszystkie podpisy do swoich postów w ciągu jednej godziny, a następnie ustawić je tak, aby aktywowały się w wyznaczone przez Ciebie dni. Dzięki temu tworzenie ciekawych podpisów na Instagramie będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek.
#3: Zorganizuj swój profil, aby uzyskać dobre pierwsze wrażenie
Posiadanie dobrze rozplanowanego konta na Instagramie, które wyraźnie pokaże Twoją niszę, sprawi, że odwiedzający Twój profil szybko zmienią się na obserwujących.
Gdy ktoś trafi na Twój profil, chcesz, aby natychmiast zrozumiał, o co chodzi w Twoim koncie. Aby stworzyć spójną estetykę, która wyróżni oraz podkreśli Twoją markę, możesz użyć narzędzia do wizualnego planowania. Umożliwi Ci to przygotowanie swojej siatki na Instagramie jeszcze przed etapem publikowania treści.
Plusy? Zobaczysz, jak Twoje posty wyglądają jako całość i jakie wrażenie robią, gdy ktoś po raz pierwszy trafia na Twój profil.
Ciąg dalszy nastąpi. 🙂