Aplikacje, które pozwolą Ci rozwinąć konto na Insta

share

Instagram oferuje naprawdę zawrotną ilość opcji. Relacje możemy tworzyć właściwie od podstaw, łącznie z napisami i elementami interaktywnymi. W dodatku aplikacja ta ma tak dużo filtrów, że właściwie możemy nazwać ją podstawowym oprogramowaniem do edycji zdjęć. Jednocześnie te wszystkie elementy w dalszym ciągu nie zaspokajają w stu procentach potrzeb użytkowników.
W dzisiejszym tekście przedstawiamy programy, które dodatkowo wzbogacają liczbę rzeczy, które można zrobić na Instagramie.

Canva

Wielu czytelników na pewno zna tę aplikację doskonale. Oni będą się zastanawiać po co wspominać o czymś aż tak oczywistym. Mimo to wciąż wielu użytkowników Instagrama… o Canvie jeszcze nie słyszało. I właśnie ze względu na tych ostatnich warto przybliżyć ten program.

Canva to aplikacja do tworzenia grafik. Na tle konkurencji wyróżnia się jedną rzeczą: posiada szablony przygotowane z myślą o poszczególnych typach treści. Możemy tutaj tworzyć okładki wydarzeń na Facebooka, infografiki i, co interesuje nas najbardziej, treści na Instagram: posty, Insta stories, plansze reklamowe. Narzędzie świetnie sprawdza się podczas tworzenia karuzel – pełnym treści cyklu grafik.

PicMonkey

Druga aplikacja do tworzenia postów. PicMonkey o wiele bardziej jest jednak skoncentrowana na przerabianiu zdjęć. Pozwala zapisywać kolory naszego brandu oraz logo w wersji gotowej do wklejenia. Dzięki niemu stworzymy piękne fotki z elementami, które bardzo jasno pozwolą rozpoznać naszą markę.

Hashtag Expert

Hashtagi jako pierwszy wprowadził Twitter. Dzisiaj kojarzone są one jednak przede wszystkim z Instagramem. I tutaj warto wspomnieć ważną rzecz: są one czymś więcej niż narzędziem do humorystycznego podpisywania swoich zdjęć.

Hashtagi to dla wielu kont paliwo napędowe. Umiejętne korzystanie z nich pozwala się wybić i zdobyć nowych followersów. Dobieranie tych elementów opisu wymaga oczywiście wiedzy i wyczucia.

Jednocześnie bardzo mocno w tagowaniu mogą pomóc aplikacje. Takie jak na przykład Hashtag Expert for Instagram. Daje nam między innymi informacje o tym, które hashtagi w danym momencie są trendy.

Followers for Instagram

Kolejne bardzo ciekawe narzędzie. Przede wszystkim pokazuje nam, kto przestał obserwować nasze konto.

Może wydawać się więc, że jest to tylko i wyłącznie aplikacja do swoistego podglądania. W rzeczywistości ma jednak bardzo praktyczne zastosowania. Świadomie przyglądając się użytkownikom, którzy przestali nas obserwować, możemy prowadzić zaawansowane analizy.

Jeśli widzimy, że masowo subskrypcję anulują, dajmy na to, kobiety, to możemy wyciągnąć wniosek, że nasze konto w o wiele większym stopniu trafia do panów.

Tego typu analityka przydaje się szczególnie, kiedy coś zmieniamy – na przykład wprowadzamy nowy typ treści.

Cleaner for IG

Jedna z teorii na temat rozwijania konta na Instagramie mówi, że musimy mieć wysoką, procentowo patrząc, aktywność użytkowników.

I tutaj istnieje kilka metod na zwiększenie tego parametru.

  1. Pierwszy i najbardziej oczywisty to zachęcanie do aktywności. Inspirowanie do komentowania i wszelkiego rodzaju gry kreatywne z odbiorcami.
  2. Druga polega na usuwaniu tych odbiorców, którzy nie są aktywni i tym samym zaniżają nam statystyki.

I tutaj przydaje się Cleaner for IG. Daje nam informacje na temat użytkowników, którzy niby obserwują, ale jednak nic z tym faktem nie robią.

Hootsuit

Jest to narzędzie do planowania postów w social media. I tutaj część znawców tematu może się lekko obruszyć. Bo przecież Instagram od dawna daje możliwość planowania postów za pomocą swojej aplikacji. Po co zaśmiecać sobie pulpit dodatkowymi aplikacjami?

Odpowiedź jest prosta. Hootsuit daje olbrzymią ilość opcji dodatkowych. Między innymi planowanie publikacji relacji. Poza tym Hootsuit posiada funkcje, które lekko zbliżają go do Canvy. Za pomocą narzędzia możemy zapisywać też szablony często publikowanych postów. Do tego pojawiają się sugestie i podpowiedzi, na przykład odnośnie godzin, o których najlepiej publikować posty.

A poza tym Hootsuit pozwala zarządzać również Facebookiem, Twitterem i wieloma innymi kontami. To świetny sposób na stworzenie sobie zintegrowanego centrum zarządzania!

Pomysłodawca, właściciel i założyciel Insta Max. Senior Social Media Manager i Social Media Executive z 6 letnim doświadczeniem.

Kategorie

Najnowsze

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera, a powiadomimy Cię o nowych wpisach.