Zdajemy sobie sprawę, że zapoznawanie się ze statystykami i analizowanie ich może nie należeć do najciekawszych. Zakładając i prowadząc konto na IG mamy nadzieję, że rozwinie się ono w zaskakująco szybkim tempie i dzięki temu nie będzie konieczności dużego angażowania się. Niestety rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. W czasie pandemii ludzie zauważyli, że Instagram stał się nie tylko miejscem do zdobywania followersów, ale przede wszystkim miejscem do zarabiania. Konkurencja stała się ogromna, nie tylko w branży beauty.
Poniżej przedstawiamy kilka informacji na temat ZESTAWIENIA STATYSTYK.
Wchodząc w STATYSTYKI mamy pierwsze informacje:
- liczba kont, do których udało nam się dotrzeć (ZASIĘG TREŚCI)
To tutaj znajdziemy informacje na temat nowych followersów, np:
- odbiorcy, do których dotarło -> podział na miejscowości, kraje, wiek oraz płeć
- informacja o zasięgu postów -> podział na osoby obserwujące i nieobserwujące
- zasięg zawartości: filmy, posty, relacje -> podział na osoby obserwujące i nieobserwujące
- najpopularniejsze posty
- najpopularniejsze relacje
- najpopularniejsze filmy
- wyświetlenia
- aktywność profilu -> odwiedziny profilu, dotknięcia adresu witryny, dotknięcie wiadomości e-mail.
Dzięki temu zestawieniu, możemy sprawdzić zainteresowanie i zaangażowanie osób, które nas nie obserwują, ale natrafiły na nasze treści. Widzimy dokładnie, które posty były najbardziej trafne, które relacje najchętniej wyświetlane. Pojawia się tu też informacja, skąd potencjalni followersi są – funkcja bardzo trafna dla firm stacjonarnych.
- zaangażowanie konta
To tutaj znajdzie informacje na temat zaangażowania naszych obserwatorów, np:
- zaangażowana grupa odbiorców -> podział na miejscowości, kraje, wiek oraz płeć
- osoby obserwujące i nieobserwujące -> czyli konta, które podjęły interakcję
- interakcje dotyczące materiałów -> interakcje pod postem (i najpopularniejsze posty); interakcje relacji (+ najpopulraniejsze relacje); interakcje z filmami (+najpopularniejsze filmy); interakcja podczas transmisji na żywo (+najpopularniejsze transmisje na żywo).
To w tym miejscu możemy wyciągnąć wnioski na temat publikowanych przez nas treści. Zobaczyć co tak naprawdę interesuje naszych followersów, a co może wydawać się im nudne i nieinteresujące.
- łączna liczba obserwujących
W tym miejscu znajdują się dokładne informacje na temat przyrostu i spadku followersów, np:
- wzrost -> ogółem, obserwujący, rezygnacja z obserwowania
- najpopularniejsze lokalizacje -> podział na miejscowości i kraje
- przedział wiekowy -> podział na wszystkich, kobiety i mężczyzn
- płeć
- najbardziej aktywne pory -> podział na dni i godziny
Dzięki tym informacjom możemy sprawdzić, kiedy ludzie najczęściej dają na follow, a kiedy przestają nas obserwować. Sprawdź dzień opublikowanego postu i zobacz, jak wtedy wyglądały statystyki. Przybyło ci więcej osób? Świetnie! Treść była interesująca! Odobserwowało cię kilka osób? Ajć, najwidoczniej treść była nudna lub nietrafiona.
Dalej możemy posortować opublikowane przez nas treści (post, relacja, film) na zasięg w danej kategorii oraz przedział czasu. To również pokaże ci, które treści w skali tygodnia, miesiąca, roku były najpopularniejsze, a które najmniej interesujące.
Analizuj swoje statystyki przynajmniej raz w tygodniu. To skarbnica wiedzy o twoich followersach, więc śmiało korzystaj i działaj!