INSTAGRAM – jak zbudować zaangażowaną społeczność?

share

Instagram to jeden z gigantów mediów społecznościowych, który pozwala zdobywać popularność i przyciągać potencjalnych klientów. Jedną z najważniejszych rzeczy wpływających na identyfikację profilu jest liczba jego obserwujących. Jeśli nie jesteś celebrytą, rejestracja na Instagramie nie przyniesie Ci od razu tysięcy obserwujących. Pozyskanie wielu obserwujących, którzy będą śledzić Twój profil, nie jest łatwe, ale kierując się kilkoma zasadami w krótkim czasie zdołasz zbudować zaangażowaną społeczność.

Jak strategicznie budować społeczność?

Jeśli chcesz mieć więcej obserwujących, najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest publikowanie wartościowych treści i robienie tego regularnie. Być może nie raz zapomniałeś nazwy swojego ulubionego profilu na Instagramie z powodu słabej aktywności konta. Co najważniejsze, powinieneś dbać o swoich obserwujących, dostarczając im na bieżąco świeżą treść, inaczej… zapomną o Tobie. Odpowiadaj na komentarze pod postami i dyskutuj ze swoimi obserwatorami. To świetna okazja, aby zaangażować odbiorców i zbudować z nimi ciekawe relacje. Nawet jeśli  początkowo Twój profil jest obserwowany przez kilka osób, postaraj się odpowiedzieć na jak najwięcej komentarzy lub pytań.

Jak przyciągać do siebie ludzi? Zadbaj o dobre BIO!

BIO to skrót od biogram, czyli krótki opis naszego profilu na Instagramie. Znajduje się pod zdjęciem profilowym i ma ograniczoną liczbę znaków. Nie możemy więc tutaj zaszaleć, ale warto zadbać o odpowiedni wygląd tej sekcji konta na Instagramie. Użyj pola opisu, aby zwięźle przekazać najważniejsze informacje. To Twoja wizytówka! Możesz użyć na przykład słów kluczowych lub hashtagów, które najlepiej opisują to, co robisz. Możesz również skorzystać z pola aktywnego linku, gdzie umieścisz link do swojej strony internetowej, bloga lub sklepu internetowego.

Jak przyciągać do siebie ludzi?

Fundamentem Instagrama są zdjęcia. Ale nie zapomnij o kreatywnym opisie, żeby wyróżnić się na Instagramie. To właśnie w opisie zdjęcia znajduje się Twoja tajna broń – hasztagi, których możesz użyć, aby pomóc osobom zainteresowanym określonym tematem znaleźć swoje zdjęcia. 

Zastanów się też, gdzie jest bardziej prawdopodobne, że skomentujesz lub zostawisz głos? W poście, gdzie jest samo zdjęcie, czy tam, gdzie obok ładnego zdjęcia znajduje się kilka tagów i opis, gdzie autor pokrótce nakreśla, jak powstała fotka, lub zadaje odbiorcy pytanie? Który z tych postów jest dla Ciebie bardziej autentyczny? Oczywiście to nie jest reguła. Niektóre zdjęcia szybko zdobywają wiele polubień, nawet bez opisu. Myślę jednak, że jego brak raczej nie pomoże w budowaniu relacji na Instagramie, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz. Pamiętaj – jesteś tutaj, aby Twoi odbiorcy mogli Cię lepiej poznać, a opisy mogą w tym tylko pomóc.

Jak skutecznie dobierać hasztagi?

Hasztagi to kluczowy sposób na dotarcie do nowych użytkowników. Jak dobrze je wykorzystać w komunikacji? Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że hasztagi mają w każdym miejscu taką samą wartość, niezależnie od tego, czy umieścisz je w opisie pod tytułem, czy w komentarzach. Dla niektórych użytkowników umieszczanie ich w komentarzach jest bardziej estetyczne, podczas gdy inni mogą je umieszczać w postach. W tej kwestii panuje zupełna dowolność. 

Skoncentruj się na używaniu hasztagów, które faktycznie pasują do tego, co publikujesz. Nie kopiuj hashtagów z wcześniej dodanych postów bez wprowadzania zmian. Instagram może uznać takie zachowanie za spam. Testuj różne tagi, nie używaj w kółko tych samych hasztagów. Analizuj hasztagi, aby sprawdzić, które z nich są najskuteczniejsze. Użyj do tego narzędzi analitycznych. Byle z głową!

Nie zapominaj o geotagach

Oprócz hasztagów Instagram proponuje również geotagi, wirtualne pinezki przypisane do konkretnych miejsc. Korzystając z geotagowania użytkownicy Instagrama dodają swoje posty do określonych miejsc na mapie, tworząc unikalną kolekcję zdjęć dla każdego oznaczonego miejsca. Dodając geotagi do swoich postów lub insta stories, zwiększasz swoje szanse na dotarcie za pośrednictwem swoich treści do większej liczby odbiorców. Ludzie lubią używać hashtagów lub geotagów w określonych miejscach.

Wykorzystaj instastorki

Insta stories są z nami od sierpnia 2016 roku i z miesiąca na miesiąc cieszą się coraz większą popularnością wśród użytkowników Instagrama. To nic innego jak krótki reportaż w postaci filmów lub zdjęć, który jest widoczny w naszym profilu przez 24 godziny. Po tym czasie znika, co ma swoje dobre i złe strony. 🙂  

Pomysłodawca, właściciel i założyciel Insta Max. Senior Social Media Manager i Social Media Executive z 6 letnim doświadczeniem.

Kategorie

Najnowsze

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera, a powiadomimy Cię o nowych wpisach.