5 SPOSOBÓW, ABY ALGORYTM DZIAŁAŁ Z KORZYŚCIĄ DLA CIEBIE!

share

Algorytm Instagrama uznawany jest przez użytkowników za wroga numer jeden. Ludzie często obwiniają go za słabe zasięgi, brak nowych followersów i inne. Jednak to właśnie dzięki niemu mamy tak naprawdę szansę wybić się i rozbudować nasze konto na najwyższym poziomie. Posty na stronie głównej nie pojawiają się już wyłącznie według daty opublikowania, a pozycjonowane są na podstawie sześciu czynników: zainteresowania, daty publikacji, interakcji, częstotliwości i czasu korzystania z aplikacji oraz ilości obserwowanych kont. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziecie tutaj: Jak działa algorytm Instagrama? 

W tym artykule przedstawimy ci pięć sposobów na zaprzyjaźnienie się z algorytmem, dzięki czemu będzie on działać z korzyścią dla ciebie. 

  • KORZYSTAJ Z NAJNOWSZYCH FUNKCJI

Wszystko co nowe, jest chętniej pozycjonowane przez Instagram. Najpierw było to InstaStory, później IGTV, a teraz popularność zdobywa Instagram Reels – czyli Instagramowe Rolki, które są odpowiedzią na konkurencyjną aplikację TikTok. Tworząc Instagram Reels mamy większe szanse na pojawienie się na karcie Eksploruj. To właśnie tam użytkownikom Instagrama pojawiają się posty, które mogą ich zainteresować (a dobierane są indywidualnie, zważywszy na przeszłe preferencje użytkownika). Spróbuj zatem skorzystać z tej funkcji i opublikować treści za pomocą Instagram Reels. Pojawią się one również na twoim profilu pod specjalną ikonką (zauważ, że jest ona pozycjonowana na drugim miejscu, zajmując tym samym miejsce IGTV – powinno dawać to do myślenia!). 

W jaki sposób opublikować Instagram Reels i jakie opcje są dostępne przy tworzeniu? O tym dowiesz się niebawem na naszej stronie!

  • ZRÓŻNICUJ FORMĘ SWOICH POSTÓW

Instagram daje pięć możliwości na opublikowanie postów:

  • jako zdjęcie
  • jako film (do minuty)
  • jako boomerang
  • jako album zdjęć
  • jako IGTV (pogląd filmu, który trwa ponad minutę)

Błędnym przekonaniem jest, że np filmy mają przewagę nad zdjęciami i są lepiej pozycjonowane. Wszystko zależy jedynie od tego, jakie preferencje ma użytkownik Instagrama. Jeśli spędza więcej czasu na przeglądaniu zdjęć, a filmy pomija, fotki będą przedstawiane mu znacznie częściej. I odwrotnie! Zatem bawiąc się różnymi formami, mamy szansę dotrzeć do większej ilości followersów. Tworząc strategię marketingową weź to pod uwagę i zróżnicuj publikowane treści na swoim profilu. 

  • DZIEŃ I GODZINA PUBLIKACJI

Nasi klienci często pytają, w jakie dni i w jakich godzinach powinni publikować posty, aby cieszyły się one jak największym zainteresowaniem. Nasza odpowiedź jest zawsze taka sama: tego nie wiemy. Najlepsza jest tutaj metoda prób i błędów, ale też przysłowiowe wzięcie tematu na logikę. Jeśli chcemy dotrzeć do osób powyżej 25 roku życia, posty powinny pojawiać się w godzinach, w których większość z nich nie pracuje. Nie powinny pojawiać się również w piątek po godzinie 18:00 – ludzie szykują się do wypadów na miasto lub wyjazdu do lasu, aby odpocząć i oczyścić umysł. Najlepiej jednak samemu sprawdzić, w jakich godzinach i w jakie dni publikować treści na profilu. Skorzystaj ze statystyk, które dostępne są dla każdego konta biznesowego. Możesz sortować posty według ilości polubień i najlepszego zasięgu. Dzięki temu wyciągnij wnioski i dowiedz się, jakie treści są najbardziej atrakcyjne dla twoich followersów. 

Po jakimś czasie każdy odkryje ten najlepszy czas. Najważniejsza jest jednak regularność, posty powinny pojawiać się minimalnie trzy razy w tygodniu. Więcej informacji na ten temat odnajdziesz w naszym PORADNIKU. Aby go otrzymać zupełnie za darmo, wystarczy wypełnić formularz na naszej stronie (link do formularza).

  • ZAANGAŻOWANIE

Publikowanie postów to jedno, natomiast interakcje z odbiorcami to drugie i może nawet ważniejsze. Jeśli tylko pod postem pojawi się komentarz, od razu zareaguj na niego – nie emotikonką, a dłuższą odpowiedzią. W ten sposób twój obserwator poczuje się ważny i chętniej skomentuje kolejne posty. Regularnie sprawdzaj skrzynkę z wiadomościami i odpisuj na nie. Im więcej interakcji wykonają użytkownicy, tym lepiej. Korzystaj z naklejek z pytaniami, ankietami na Instastory i udostępniaj wyniki oraz odpowiedzi. Jeśli ktoś oznaczy cię na swoim Instastory, koniecznie udostępnij to na swojej relacji. Ludzie uwielbiają widzieć swoje story na kontach, które obserwują. Jest to wspaniała reklama. 

Jak wspominaliśmy, im więcej ruchu generować będą twoi followersi na twoim profilu, tym większe szanse na sukces. Pomaga w tym również nasza automatyzacja, dzięki której przyciągamy na profil klienta nowych followersów. Oprócz zaobserwowania profilu, pozostawiają po sobie polubienia pod postami i komentarze, co pozytywnie wpływa na algorytmy Instagrama. Dowiedz się więcej o naszej usłudze, klikając w ten link (LINK DO PAKIETÓW) lub umów się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą (link do formularza).

  • HASZTAGI

Wiele osób nie chce korzystać z hasztagów. Uważają, że są one zbędne, lub swoją markę za wystarczająco dobrą, by je używać. Jest to jednak samobój. To dzięki hasztagom możesz docierać do nowych osób, tworząc ruch na swoim profilu. Wyobraź sobie, że post dociera do dodatkowych 20 000 użytkowników. Nie jest to liczba wyssana z palca, takie właśnie zasięgi mogą dać dobrze dobrane hasztagi. Dodatkowo badania pokazują, że posty z hasztagami docierają do znacznie większej ilości osób, niż te bez. Możesz również stworzyć markowe hasztagi, dzięki czemu utrwalisz się w pamięci obserwatorów, a i oni będa z nich korzystać, promując twoją markę. Dzięki nim będą mogli też łatwiej odnaleźć twój produkt. 

Śledząc popularne hasztagi możesz wiedzieć, co jest aktualnie na topie lub korzystać z nich okazując tym samym poparcie dla ważnych spraw np. tak popularne jeszcze niedawno #zostańwdomu czy #strajkkobiet. Jak widać, moc hasztagów jest ogromna i ogromnym faux-pas jest nie wykorzystanie ich potencjału. 

Sam widzisz, algorytm wcale nie musi być naszym wrogiem. Wystarczy wiedzieć, go wykorzystać je, aby przynosił nam pozytywne efekty. Już teraz możesz działać w zgodzie z nim i prowadzić konto na najwyższym poziomie bez zmartwień o ucinanie zasięgów. 

Pomysłodawca, właściciel i założyciel Insta Max. Senior Social Media Manager i Social Media Executive z 6 letnim doświadczeniem.

Kategorie

Najnowsze

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera, a powiadomimy Cię o nowych wpisach.