5 BŁĘDÓW, PRZEZ KTÓRE TWOJE KONTO NA INSTAGRAMIE STOI W MIEJSCU!
Każdego dnia na Instagramie rejestruje się tysiące nowych użytkowników. Konkurencja jest ogromna, dlatego dziś potrzeba wielu starań, aby się przebić. Wiele osób głowi się i troi, aby ich marka wzrastała, a brak nowych followersów może naprawdę doprowadzić do szaleństwa. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego, pomimo regularnie publikowanych postów, pomimo stu hasztagów pod zdjęciami, przyrost i zaangażowanie obserwatorów są zerowe? Jeśli tak, ten artykuł został przygotowany właśnie dla ciebie!
Poniżej przedstawimy 5 błędów, przez które twoje konto na Instagramie stoi w miejscu. Usiądź wygodnie i dowiedz się, w jaki sposób poprawić swoje działania.
- ZAANGAŻOWANIE
- ZŁE HASHTAGI
- SAM POST
- MONOTONNOŚĆ
- BRAK POMYSŁU
- ZAANGAŻOWANIE
Wiele osób, które zakłada konto na Instagramie myśli, że wystarczy opublikowanie jednego lub dwóch postów w tygodniu, a sukces przyjdzie sam. BZDURA! Sam Instagram wielokrotnie podkreślał (a my przypominamy o tym między innymi w naszym PORADNIKU INSTA-MAX, który otrzymasz po wypełnieniu FORMULARZA), że posty powinny pojawiać się minimalnie trzy razy w tygodniu, a maksymalnie siedem – czyli nie więcej niż jeden post dziennie. To właśnie dzięki systematyczności mamy szansę na dobry rozwój naszego profilu, niezależnie od kontentu.
Dalej, jeśli już regularnie publikujemy posty, pamiętajmy o ciekawych opisach, zachęcających naszych followersów do komentowania. Koniecznie odpowiedz na każdy jeden komentarz, jednak niech nie będzie to jedna emotka lub odpowiedź “dzięki” na komplement. Postaraj się stworzyć chociaż jedno zdanie, a zauważysz, że obserwator częściej będzie udzielać się pod postami na twoim profilu.
Co do komentarzy -> tutaj polecamy wyszukiwanie kont konkurencyjnych i komentowanie ich postów. Dlaczego? Bo mamy wtedy szansę podebrać im obserwatorów. Najbardziej lajkowane komentarze pojawiają się najwyżej, zatem twórz ciekawe odpowiedzi i zgarniaj na swój profil nowych followersów! I na podobnej zasadzie działa właśnie nasza usługa. Dzięki metodzie FOLLOW-UNFOLLOW zahaczamy potencjalnych obserwatorów z grupy docelowej (to może być właśnie konto konkurencyjne), którzy zauważą nasz profil i najprawdopodobniej zostaną z nami na dłużej! Nie ma tu mowy o fejkowych kontach, są to realni użytkownicy Instargama, a my gwarantujemy od 500 do 1200 nowych followersów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, koniecznie umów się na darmową konsultację z naszym specjalistą (tu link do formularza).
- ZŁE HASZTAGI
Wyobraź sobie, że dzięki dobrze dobranym hasztagom, twój post dotarł dodatkowo do 15 000 osób. Połowa z nich zostawi lajka, komentarz lub zaobserwuje profil. Czy jest to dla ciebie ciekawa opcja? Myślę, że tak. W jaki sposób jednak dobrać odpowiednie hasztagi? Po pierwsze – przyjrzyj się kontom konkurencyjnym, które osiągają na Instagramie sukces. Zobacz, jakich hasztagów używają i skorzystaj z nich publikując swój post.
Możesz też skorzystać z hasztagów, które aktualnie są najpopularniejsze w serwisie. Gdzie je znaleźć? Wystarczy wpisać w Google hasło: TOP INSTAGRAM HASHTAGS. Aktualnie są to:
Proponujemy również mieszać język hasztagów. Te w języku angielskim są najczęściej używane, ale też najczęściej wyszukiwane, nawet wśród polskich użytkowników.
- SAM POST
Wiele osób, które rozpoczyna z nami współpracę, skarży się na brak zaangażowania pod postami, pomimo regularności i dobrych tagów. Należy jednak zastanowić się nad samymi postami, które publikujemy. Nie nad opisem, nie nad hasztagami, ale nad samym zdjęciem. Ludzie na Instagramie przewijają tablicę, widząc mnóstwo postów. Swój wzrok zatrzymają nad czymś, co naprawdę się wyróżnia. Zauważyliśmy, że wiele osób, chcąc tworzyć konto biznesowe, publikuje posty w takim stylu:
A teraz zastanów się, ile razy widziałeś post w takim stylu i czy zatrzymałbyś się, aby dowiedzieć się więcej? Naszym zdaniem, jeśli jesteś początkującą marką na Instagramie, powinieneś postarać się bardziej. Niestety, postów w takim właśnie stylu dziennie publikowanych są setki, jeśli nie setki tysięcy. Jeśli poświęcisz więcej czasu na samo zdjęcie, które ma przyciągnąć obserwatorów, uwierz, że szybko to poskutkuje. Zdjęcia powinny być jasne i ostre, czyli naprawdę dobre jakościowo. Niezależnie czy publikujesz fotkę swojego biura, produktu, tatuażu, wykonanego zabiegu, postaraj się, aby zdjęcia były naprawdę ciekawe.
- MONOTONNOŚĆ
Jeśli posiadasz dziewięć zdjęć, które koniecznie chcesz opublikować na swoim profilu, nie wrzucaj dziewięciu osobnych publikacji, a użyj opcji mini-albumu, dzięki któremu w jednym poście pojawić się może aż dziesięć zdjęć i/lub filmów. Z opcji tej korzystają wszyscy, nawet Ed Sheeran!
Dzięki temu unikniesz znudzenia się tematem przez obserwatorów. Przyjrzyj się również opisom pod postami. Niech będą angażujące do skomentowania ich przez obserwatorów, ale nie zadawaj im tych samych pytań co trzecią publikację.
- BRAK POMYSŁU
Przed rozpoczęciem pracy na Instagramie, najlepiej tworzyć strategię na każdy miesiąc. Przygotuj posty lub ich tematykę, które opublikujesz danego dnia. Nie ma bowiem nic gorszego, niż brak pomysłu na treści. I nieważne, czy mówimy tu o samym opisie czy zdjęciu. Obie te rzeczy są bardzo istotne, a ich połączenie może przynieść nam naprawdę świetne efekty.
Gdzie szukać inspiracji? Na pewno na Pintereście! To aplikacja, ale też strona Internetowa, na której znaleźć możemy dosłownie wszystko. Podpatrz w jaki sposób zrobić zdjęcie produktu, jak bawić się kolorami, jak niewiele potrzeba, aby stworzyć naprawdę świetny post.
Wracając do strategii – wielu naszych klientów przed rozpoczęciem współpracy z nami boryka się z problemami jakimi są systematyczność, pomysł i czas. Dlatego też proponujemy, aby znacznie wcześniej zastanowić się, jakie posty opublikujemy danego dnia, aby nie głowić się trzy godziny przed planowaną publikacją. Nie ma nic gorszego niż zdjęcie, którego nie polubi nawet połowa naszych followersów. Nie tylko ze względu na same lajki, ale na algorytmy Instagrama, które cały czas obserwują każdy nasz ruch.
Po przeczytaniu tego artykułu koniecznie przeanalizuj swój profil. Zauważ, co możesz poprawić i skorzystaj z naszych porad. Pamiętaj też, że przy wykupieniu dowolnego pakietu, który oferujemy, dokonujemy dla klienta audytu jego profilu. Podajemy mu na tacy pomysły i rady, w jaki sposób ulepszyć prowadzenie konta na Instagramie, aby z każdym kolejnym postem stawało się coraz bardziej profesjonalne.