INSTAGRAM – konta, które warto obserwować

share

Instagram w ciągu ostatnich lat przeszedł metamorfozę o 180 stopni. Kiedyś zapełniały go tylko i wyłącznie piękne zdjęcia modelek, jedzenia i widoków z wakacji. Dzisiaj coraz więcej profili skupia się na dawaniu wartości. Liczni influencerzy tłumaczą, jak dbać o sylwetkę, sprawnie sprzątać dom czy zarządzać finansami. Oczywiście w tej sytuacji całkiem naturalne jest też to, że powstają profile, których celem jest uczenie, jak tworzyć i promować posty na Instagramie. Dzisiaj prezentujemy kilka przykładów takich kont.

Ben Leavitt

Twórca, który bardzo mocno skupił się i wyspecjalizował w tworzeniu strategii na Instagrama (i do innych mediów społecznościowych). Na jego profilu regularnie pojawiają się aktualne sposoby, triki i taktyki dotyczące wybierania hasztagów. Podstawowe zasady oczywiście pozostają takie same: znaczniki muszą odzwierciedlać treść danego posta. Jeśli chodzi o szczegóły, możemy zrobić bardzo wiele: na przykład dodać po równo hasztagów bardzo popularnych i mniej popularnych, ale dokładniej opisujących naszą działalność.

Przykładowy post

Trzy narzędzia, które pomagają wymyślać lepsze pomysły na content. Więcej informacji na profilu: Ben Leavitt | Social & Biz.

Katie Steckly

Katie Steckly to ciekawy przykład influencerki. Zajmuje się przede wszystkim tłumaczeniem klientom, jak prowadzić swoje social media (głównie Instagrama, rzadziej TikToka). Naturalną koleją rzeczy na jej profilu zobaczymy dużo postów z poradami. Katie tłumaczy, jak dokonać odświeżenia contentu i zaadaptować go do innych mediów. Podpowiada, jak dobrać tagi i korzystać z reels (rolek). Co ciekawe, na jej koncie zobaczymy także treści osobiste, niezwiązane z rozwijaniem kont.

Czasami twórczyni nagrywa humorystyczne rolki, które mają szansę trafić do influencerów albo początkujących influencerów. Jest też jednak vanliferką (żyje w camperze). Na jej koncie pojawiają się więc także posty dotyczące jej podróży i innych kwestii dotyczących samochodu. W ten sposób Katie jasno udowadnia, że wie, jak promować treści inne niż edukacyjne.

Przykładowy post

Trzy pomysły na pozy na Instagrama. Więcej informacji na koncie: Katie Steckly.

Rafał Kujawa

Z jednej strony angielski jest współczesną łaciną. A z drugiej, nawet w średniowieczu tak naprawdę nie każdy znał łacinę. I dlatego w poście zestawiającym wartościowe profile na Instagramie warto wspomnieć też o rodzimych profilach – kontach polskich. W końcu nie wszyscy posługują się mową Szekspira na tyle biegle, żeby się w tym języku uczyć obsługi Instagrama.

Jeden z przykładów ciekawego polskiego twórcy jest Rafał Kujawa. Jego mottem jest, że uczy zarabiać nawet na małych kontach IG. I właśnie to robi. Za pomocą karuzel i filmików edukuje na temat rozkręcania swojego profilu i tego, jak z tej zabawy wyciągnąć pieniądze.

Przykładowy post

Dlaczego ludzie mają w d_pie Twoje posty. Najwyraźniej w dzisiejszych czasach nawet w marketingu znajdzie się miejsce dla odrobiny shock-contentu.

Więcej informacji na profilu: RAFAŁ KUJAWA | INSTAGRAM ᴾᴿᴼ.

Instagram Instruktor – Marta Kaczmarski

Kolejne polskie konto, które skupia się na edukowaniu na temat Instagrama. Marcie trzeba przyznać, że posiada bardzo dużo pozytywnego luzu. Umiejętnie też przeplata posty edukacyjne z tymi, które pokazują, jaka jest. W jednym poście znajdziemy więc porady dotyczące opisów do postów. Sednem innych będzie Marta w okularach, które na pierwszy rzut oka wyglądają steampunkowo…

Przykładowy post

Efekt rozmytego tła na wideo. Więcej informacji na profilu: INSTAGRAM INSTRUKTOR.

Jacek Kłosiński

Jednym z bardzo sprawnych edukatorów na polskim rynku jest Jacek Kłosiński. Tutaj warto zwrócić uwagę, że jego profil nie skupia się na samym Instagramie. Na koncie zobaczymy porady dotyczące właściwie wszelkich możliwych opcji w marketingu internetowym. Znajdują się tutaj posty o prowadzeniu bloga, podcastów i wycenianiu własnych usług.

Już z obserwowania tego twórcy możemy się jednak bardzo wiele nauczyć. Regularnie korzysta on z trendów, które w ostatnim czasie działają najlepiej: jeśli dodasz tego typu nagranie lub zdjęcie, Twój post będzie lepiej widziany przez algorytm Instagrama. Tworzy karuzele i coraz częściej dłuższe filmy na IGTV (które przez jakiś czas zdawało się być lekko zapomnianym elementem Instagrama).

Przykładowy post

Darmowe narzędzia graficzne dla małej firmy. Na pewno przydadzą się także twórcom postów na Insta. Więcej informacji na profilu: Jacek Kłosiński.

Pomysłodawca, właściciel i założyciel Insta Max. Senior Social Media Manager i Social Media Executive z 6 letnim doświadczeniem.

Kategorie

Najnowsze

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera, a powiadomimy Cię o nowych wpisach.