fbpx

Jak działa algorytm Instagrama?

share

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Jednym z najczęściej zadawanych pytań przez naszych klientów jest: w jaki sposób działa algorytm Instagrama? Czym on dokładnie jest i na jakiej podstawie zbiera wszystkie dane? Spędziliśmy mnóstwo czasu, aby zebrać najważniejsze informacje na ten temat. Skorzystaliśmy z wielu źródeł, ale przede wszystkim z doświadczenia naszego oraz naszych klientów, z którymi stale budujemy ich profile. Po ponad sześciu latach działalności wiemy jedno: nieważne czy prowadzisz konto agencji marketingowej czy marki odzieżowej. Algorytm nie dzieli kont na lepsze i gorsze, a pozycjonuje działania. Ale jak? W jaki sposób pracować na Instagramie, aby algorytm działał na naszą korzyść? Tego wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu.

Gdy tylko świat dowiedział się o wprowadzeniu nowego algorytmu na Instagramie, zawrzało. Przedstawianie postów na tablicy chronologicznie odeszło w niepamięć, a miejsce to zajęło wiele czynników złożonych w jedno. Okazuje się jednak, że przyniosło to ogromną korzyść dla marek i twórców. Algorytm zapewnia bowiem, że użytkownikom Instagrama pojawiają się treści, które są dla nich interesujące. To właśnie daje możliwość zdobywania nowych obserwatorów, niezależnie od tego, jaki content prowadzisz.

Na stronie głównej, ale też na karcie Eksploruj, użytkownikom pojawiają się posty i relacje tych kont, z którymi wchodziły wcześniej w interakcje, lub przedstawia profile, które są zbliżone tematyką.

Jakiś czas temu Instagram ujawnił sześć czynników, które określają, co pojawia się na naszej tablicy głównej. Są to:

  • Zainteresowania 

Algorytmy Instagrama na bieżąco śledzą nasz ruch, gdy korzystamy z aplikacji. Zapisują one, które posty interesują nas najbardziej, z jakimi profilami wchodzimy w interakcję najczęściej. To na tej podstawie Instagram będzie przedstawiać treści na stronie głównej. Jeśli obserwujesz konta kulinarne, lifestylowe oraz poświęcone modzie dziecięcej, ale znacznie częściej reagujesz i przeglądasz te ostatnie, to ich posty (i posty ich konkurencji) najczęściej zobaczysz na stronie głównej lub na karcie Eksploruj. Instagram chce bowiem, aby treści były dla ciebie jak najbardziej interesujące i zachęcające do częstszego korzystania z aplikacji.

  • Data publikacji

To oczywiste, że im świeższy post, tym chętniej Instagram będzie pozycjonował go wyżej. Co ciekawe, jeśli zajrzysz na Instagrama o godzinie 12:00, a później o 21:00, przedstawi ci on wyłącznie posty, które opublikowane zostały od momentu twojej nieobecności w aplikacji. Szansa na powtórzenie się treści jest naprawdę minimalna. 

  • Interakcja

Instagram nie chce, abyś przegapił nowe posty członków swojej rodziny, przyjaciół lub ulubionej marki. Dlatego też skupia się na pokazywaniu ci treści, z których autorami masz najczęstszy kontakt. I nie chodzi wyłącznie o wysyłanie do siebie wiadomości, a lajkowanie zdjęć, komentowanie, udzielanie się w ankietach na relacji. 

Instagram przykuwa też dużą uwagę na wyszukiwanie profilu przez użytkownika. Jeśli robi to często, algorytm będzie podawać mu na tacy najnowsze posty i relacje.

  • Częstotliwość korzystania z aplikacji

Jeśli użytkownik przegląda Instagrama raz dziennie, algorytm musi się naprawdę nagłowić, aby przestawić mu wyłącznie najciekawsze posty. Będzie tu zwracać uwagę na przedstawione powyżej: interakcję, datę publikacji oraz zainteresowanie. Jeśli użytkownik przegląda Instagrama kilka razy dziennie, algorytm ma więcej czasu na przedstawianie treści i wtedy skupi się na tych najnowszych, później natomiast na tych, które nie zostały mu jeszcze przedstawione. 

  • Czas korzystania z aplikacji

To, jakie treści zostaną przedstawione użytkownikowi, zależy też od tego, ile czasu spędza on na Instagramie. Jeśli woli krótkie wizyty, algorytm znowu skupi się na przedstawianiu tych treści, które na 99% będą dla niego najbardziej interesujące. Jeśli jednak korzysta on z Instagrama dłużej, algorytm może przedstawić mu znacznie większy katalog nowych postów, przeplatając treści. 

  • Ilość obserwowanych kont

Im więcej profili obserwujemy, tym większy problem ma algorytm. Jeśli są to tysiące profili, Instagram przedstawi nam wyłącznie te, które w przeszłości były dla nas najbardziej interesujące. Zatem im mniej kont obserwuje użytkownik, tym szanse na przedstawienie treści stają się dla wszystkich równe. 

Jeśli będziesz tworzyć aktualne, interesujące i zachęcające do interakcji treści, możesz być pewien, że algorytm będzie ci sprzyjać. Im więcej osób wyszuka twój profil, zajrzy na niego, polubi twoje zdjęcie, zaobserwuje cię – tym szybciej twoje konto osiągnie sukces. Możemy ci w tym pomóc. Dzięki naszej automatyzacji zdobywamy od 500 do 1200 nowych followersów w skali miesiąca, sprowadzając ciągły ruch na twojego Instagrama. Algorytmy zauważą stały przyrost nowych followersów, polubień pod zdjęciami, dzięki czemu profil będzie osiągać coraz lepsze wyniki. Dowiedz się więcej i sprawdź naszą ofertę.

A już w następnym poradniku podamy ci pięć sposobów na to, by algorytm działał dla ciebie!

Pomysłodawca, właściciel i założyciel Insta Max. Senior Social Media Manager i Social Media Executive z 6 letnim doświadczeniem.

Invia commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Kategorie

Najnowsze

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera, a powiadomimy Cię o nowych wpisach.