fbpx

📱 INSTASTORY – funkcje i ich właściwości

share

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Instastory pojawiło się na Instagramie w 2016 roku. Miało to być odzwierciedleniem popularnego w tamtych czasach Snapchata, czyli aplikacji do publikowania kilkunastosekundowych filmików lub zdjęć, które po 24 godzinach znikały na zawsze. Przez lata Instagram, podobnie jak Snapchat, dodał wiele urozmaiceń do tworzenia Instastory, a także, za ich pomocą, możliwości nawiązywania interakcji z fanami.

Dziś, korzystając z Instastory po raz pierwszy, naprawdę można dostać zawrotów głowy! Poniżej pokrótce opowiem WAM, co do czego służy.

Na sam początek skupmy się na tym, co zaznaczyłem w czerwonej tabelce, czyli UTWÓRZ, BOOMERANG, UKŁAD, BEZ UŻYCIA RĄK, WIELE UJĘĆ, POZIOMOWANIE. To właśnie te opcje widzimy na samym początku, jeszcze przed zrobieniem przez nas zdjęcia lub nagraniem filmiku.

 

 

UTWÓRZ -> w tym miejscu tworzymy story z przygotowanym już przez Instagrama tłem. Możemy również skorzystać tam z gotowych interakcji np. złożyć życzenia naszemu przyjacielowi, oznaczając jego profil. Wtedy też Instagram przygotuje dla nas filmik złożony z innych storisów, na których został on przez nas oznaczony. Dalej, możemy tam również odnaleźć GIF, by stworzyć śmieszną relację. Ostatnia opcja tam dostępna, to wspomnienie, czyli Instagram przygotowuje dla nas krótki filmik z opublikowanymi przez nas relacjami w ostatnim czasie.

BOOMERANG -> to zapętlone sekwencje zdjęć odtwarzane do przodu i do tyłu, dzięki czemu otrzymujemy zapętlony bez końca filmik.

UKŁAD -> czyli siatka złożona z czterech pól. Dzięki niemu na jednym strony pojawić mogą się cztery różne fotki.

BEZ UŻYCIA RĄK -> to świetna opcja do tworzenia filmików. Wystarczy jedno kliknięcie i film zaczyna nagrywać się.

WIELE ZDJĘĆ -> dzięki tej opcji mamy możliwość stworzenia na raz kilku zdjęć, a później wybraniu tych najlepszych bezpośrednio na story.

POZIOMOWANIE -> to opcja, która dostępna jest w aparatach fotograficznych. Dzięki niej widzimy siatkę, która pomaga wielu w tworzeniu świetnych zdjęć.

Teraz przejdźmy do kolejnej grafiki. Załóżmy, że wykonaliśmy już zdjęcie. Na górze pojawiają nam się następujące opcje:

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAPISANIE RELACJI -> dzięki tej opcji stworzone przez nas story możemy zapisać na telefonie.

LINK -> to interakcja dostępna dla nas w momencie, gdy mamy 10 000 followersów. Dzięki tej opcji załączyć możemy link, który przekieruje naszych obserwatorów na daną stronę internetową (np. do naszego sklepu).

EFEKTY -> jeśli zapomnisz dodać efekt do swojego zdjęcia (to filtry, o których opowiadam poniżej), masz jeszcze możliwość podrasować swoje zdjęcie kilkoma filtrami, które w tej opcji udostępnia Instagrami.

 

 

 

 

 

 

 

 

SKARBNICA -> tak nazwać można właśnie tą opcję. Po kliknięciu w tę uśmiechniętą buźkę zobaczyć możemy sporo opcji:

  1. LOKALIZACJA -> jeśli jesteś w podróży, możesz dodać post oznaczając miejsce, w którym jesteś, dając znać swoim obserwatorom, gdzie właśnie się znajdujesz.
  2. WZMIANKA -> możesz tu oznaczyć innego użytkownika Instagrama.
  3. #HASZTAG -> jeśli chcesz wyróżnić na swoim Instastory dany hasztag, możesz to zrobić używając właśnie tej opcji.
  4. PYTANIA -> to opcja, dzięki której możemy dać naszym obserwatorom możliwość napisania kilku słów. Opcji jest wiele: możesz poprosić obserwatorów o zadanie Ci pytania, możesz też poprosić o polecenie filmu na wieczór. Dalej są dwie opcje: wiadomości, które otrzymasz od obserwatorów możesz mieć do wglądu wyłącznie ty, bądź możesz udostępnić je na story, dzięki czemu staną się one publiczne (jednak ich autor pozostaje dla widzów anonimowy).
  5. GIF -> tutaj dodać możesz gif do swojego story. Twoja firma obchodzi urodziny? Wpisz w wyszukiwarce “birthday” i wykorzystaj ruszające się, kolorowe naklejki!
  6. SUWAK -> tutaj możesz poznać reakcję ludzi na daną rzecz, dany temat. Jedząc pizzę dodaj emotkę z serduszkami zamiast oczu. Obserwatorzy za pomocą suwaka pokażą Ci, jak bardzo lubią pizzę!
  7. ANKIETA -> to świetna opcja, aby zabawić się z followersami (np. zapytaj co wolą: dzień vs noc -> dostępne dla Ciebie będą wyniki ankiety, które możesz udostępnić na story).
  8. QUIZ -> tutaj mogą rozgrywać się przeróżne zabawy. Stwórz serię pytań dla swoich obserwatorów, która dotyczy Twojej marki, a następnie daj im możliwość odpowiedzi. Nawet jeśli zaznaczą tą błędną, ostatecznie poznają tą dobrą.
  9. DATEK -> to w tym miejscu wybieramy organizację non profit, na którą ludzie będą mogli wpłacać datki. Możesz zorganizować swoją własną zbiórkę i pomóc innym.
  10. GODZINA -> jeśli chcesz urozmaicić swoje zdjęcie, możesz dodać do niego godzinę, w której wykonane zostało zdjęcie lub film.
  11. ODLICZANIE -> planujesz premierę swojego nowego produktu? Koniecznie użyj opcji ODLICZANIA na Instastory. Możesz podać tam dokładny termin (miesiąc, dzień i godzina). Dzięki temu Twoi followersi mogą zaobserwować odliczanie, a w dniu premiery otrzymają powiadomienie. Odliczanie możesz udostępniać wielokrotnie.
  12. TEMPERATURA -> podobnie jak opcja z GODZINĄ, czy LOKALIZACJĄ – to dodatek do naszego story.
  13. – 14. ZDJĘCIE W ZDJĘCIU -> te dwie opcje dają Ci możliwość stworzenia fajnej relacji na IG za pomocą połączenia dwóch zdjęć.

Niżej dostępne są również naklejki związane z wydarzeniami na świecie, a także opcje ZAMÓWIENIA JEDZENIA oraz WSPIERAJ MAŁE FIRMY, które pojawiły się podczas pandemii.

 

 

 

 

 

 

 

 

RYSOWANIE -> mamy tu cztery “przybory” do rysowania oraz jedną “gumkę”, która wymaże ze zdjęcia nasze dzieło. Dzięki temu możemy zaznaczyć dany obiekt na fotce lub filmie, albo dodać napisać stworzony przez naszą własną dłoń. Posiadamy całą paletę kolorów.

TEKST -> w tym miejscu stworzyć możemy napisać do naszego story. Dostępne jest dziewięć czcionek, które mogą poruszać się, jakoby były właśnie przez nas pisane. Podobnie jak w opcji RYSOWANIA, tu też posiadamy całą paletę kolorów.

Reakcje na Instastory powinny pojawiać się przynajmniej raz dziennie. Dzięki temu nasi followersi będą na bieżąco ze wszystkimi ważnymi sprawami, a nasza marka pozostanie w ich pamięci na dłużej. Wiele osób boryka się z niską oglądalnością Instastory i pyta nas, czy nasza usługa im w tym pomoże? Nasza odpowiedź brzmi -> JAK NAJBARDZIEJ POMOŻE! Dzięki temu, że wykonujemy najbardziej widoczny ruch na Instagramie, czyli FOLLOW, sprowadzamy potencjalnych obserwatorów na profil naszego klienta. Z chęcią przejrzą oni jego profil, ale też Instastory. Dodatkowo, każdy nowy obserwator to nowy widz publikowanych storisów. Nasza usługa, oprócz zwiększania liczby followersów, daje NOWE i REALNE wyświetlenia na Instastory, dzięki czemu algorytmy na Instagramie częściej podbijają posty i relacje.

Jeśli chcesz sprawdzić, jak działamy, skorzystaj z opcji TRIAL -> to 10-dniowy okres próbny, dzięki któremu poznasz proces naszej automatyzacji i na własne oczy przekonasz się, że to naprawdę działa!

Skorzystaj też z dodatkowych promocji:

  1. -50 z na PAKIET PROFESSIONAL -> 299 zł za 30 dni kampanii
  2. 3 MIESIĄCE W CENIE 2 -> 599 zł za 90 dni kampanii

Umów się na darmową konsultację z naszym specjalistą, a po uzupełnieniu formularza kontaktowego otrzymasz ZA DARMO nasz poradnik! Nie ma na co czekać! Stwórz profil profesjonalisty, zwiększ liczbę obserwatorów i zarabiaj na IG.

 

 

Pomysłodawca, właściciel i założyciel Insta Max. Senior Social Media Manager i Social Media Executive z 6 letnim doświadczeniem.

Invia commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Kategorie

Najnowsze

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera, a powiadomimy Cię o nowych wpisach.