INSTAGRAM – publikowanie treści
Zakładając profil na Instagramie, każdy marzy o tym, by jego konto wyglądało naprawdę profesjonalnie i dzięki temu przyciągało mnóstwo nowych followersów. Aby treści, które publikuje, składały się w spójną i estetyczną siatkę, a wyróżnione relacje były idealne posegregowane i zachęcające do przeglądania. Niestety, wiele osób nie zna wszystkich możliwości, jakie daje nam Instagram, by publikowane posty nie były monotonne, a ciekawe i zaskakujące.
- RÓŻNE OPCJE PUBLIKOWANIA POSTÓW
Nie skupiaj się wyłącznie na zdjęciach, czy sześćdziesięcio sekundowych filmikach. Wykorzystaj wszystkie opcje, jakie daje Instagram. Dlaczego? Po pierwsze – stworzysz różnorodność! Nie będzie mowy o nudzie na twoim profilu. Po drugie – masz znacznie większe szanse na dotarcie do nowych obserwatorów. Algorytmy działają bez chwili wytchnienia, dniami i nocami, siedem dni w tygodniu. Korzystając z różnorodnych form, trafisz na kartę Eksploruj, która przyciągnie followersów na twój profil. Więcej o tym piszemy w tym artykule (Jak działa algorytm Instagrama?).
Dostępne opcje publikowania postów, to:
- ZDJĘCIE,
- ALBUM (dziesięć zdjęć, które można obejrzeć za pomocą przewijania palcem),
- FILM (do 60 sekund),
- IGTV (film powyżej minuty, który trafi do sekcji IGTV, jednak na profilu pojawi się jego fragment),
- BOOMERANG (zapętlone sekwencje zdjęć odtwarzane do przodu i do tyłu, dzięki czemu otrzymujemy zapętlony bez końca filmik).
- SIATKA
Zauważ, że wiele profili ma na swoim koncie jeden wielki misz-masz. Zdjęcia w przeróżnych kolorach, często ciemnych przez złe oświetlenie. To wszystko powoduje, że Instagram robi się nijaki. Zauważ w jaki sposób o wygląd swojej siatki dbają profile o przeróżnych contentach. Daje to do myślenia? Oczywiście! Nie tylko Influencerki mają możliwość tworzenia pięknych zdjęć. Wystarczą chęci i pomysły, które z chęcią dostarczymy!
Podczas dodawania zdjęcia na Instagramie, możesz skorzystać z gotowych już filtrów lub pobawić się nieco bardziej, korzystając z funkcji EDYCJA. To właśnie tam znajdziesz możliwość poprawienia jasności, kontrastu, struktury, temperatury zdjęcia itd. Polecamy jednak pobrać darmowe aplikacje do obróbki zdjęć, które dają znacznie więcej opcji i możliwości. Są to przede wszystkim: Adobe Photoshop Lightroom oraz VSCO, których darmowe wersje dostępne są zarówno na telefon jak i komputer/laptop/tablet.
Do tworzenia instagramowej siatki proponujemy również darmową aplikację UNUM. Daje ona możliwość ustawienia siatki w taki sposób, abyśmy przed opublikowaniem posta widzieli, czy zdjęcie/film pasuje do poprzednich publikacji.
- OPISY
Niestety wiele osób rezygnuje z opisów pod postami. Tłumaczą to brakiem czasu, czy wizją na prowadzenie właśnie w taki sposób swojego konta. Jest to ogromny błąd. Tracimy szansę na wejście w interakcje z naszymi obserwatorami, odbieramy im możliwość zapoznania się z nami, z naszym działaniem. Tekst wcale nie musi być długi. Wystarczą dwa zdania np. zachęcenie do podzielenia się opinią na dany temat, dzięki czemu zdobędziemy komentarze pod postem, co przyczyni się do jego podbijania przez algorytmy. Pamiętaj też, aby znalazły się tam odpowiednie hasztagi. Skorzystaj z tych aktualnie najbardziej popularnych oraz związanych z twoim postem. Możesz również tworzyć własne hasztagi, które kojarzyć się będą ludziom z twoją marką.
- INFORMATORY
Korzystaj z dostępnych informatorów, jakimi są: oznaczenia oraz lokalizacja. Jeśli dodajesz zdjęcie biura, koniecznie wpisz jego lokalizację lub mając spotkanie biznesowe na krakowskim rynku, daj o tym znać (pojawisz się wtedy na karcie MIEJSCA, a jeśli twój post zdobędzie sporą liczbę polubień, widnieć będzie w NAJWAŻNIEJSZE). Gdy publikujesz film, na którym korzystasz z produktu innej marki lub partnera, oznacz ich! Wtedy pojawisz się na ich profilu w przeznaczonej do tego sekcji. To idealne opcje, aby pojawić się w nowych miejscach na Instagramie, co może przynieść nam same korzyści w postaci polubień, a nawet followersów.
Oczywiście rozumiemy, że nie wszyscy musimy mieć od razu pomysł na rozbudowanie naszego Instagrama. Jednak my z chęcią cię w tym wyręczymy! W każdym naszym pakiecie zawarty jest audyt profilu klienta. Z ogromną dokładnością analizujemy profil, wyciągamy wnioski i proponujemy świeże rozwiązania. Dowiedz się więcej tutaj (LINK DO OFERTY) lub umów się na bezpłatną konsultację z naszym Instagramowym specjalistą, wypełniając ten formularz (LINK DO FORMULARZA).
Podsumowując: publikując post pamiętaj, aby nie odbiegał znacząco od reszty pod względem kolorystyki, by stworzyć siatkę idealną. Nie pomijaj opisu i hasztagów. Mają one ogromną moc w docieraniu do nowych profili, a ty tylko tracisz, wrzucając post bez jakiejkolwiek notatki. Korzystaj też z informatorów (lokalizacji i oznaczania partnerów/marek). To kolejny sposób na pojawienie się nowych miejscach na Instagramie.