Nie istnieje jedna, uniwersalna pora dnia na dodawanie postów, podczas której nasze wpisy zostaną wyświetlone wszystkim grupom odbiorców. Najgorszym momentem na dodawanie postów jest poniedziałek rano, ponieważ wtedy nadrabiamy zaległości po weekendzie i piątek po południu – wiadomo, każdy głową już jest w innym miejscu. 🙂
Z moich obserwacji wynika, że np. branża SoMe jest równie aktywna w weekend, ale raczej nie dotyczy to osób na stanowisku Dyrektorów/Prezesów. Wszystko jest jednak kwestią mocno indywidualną, ponieważ nawet w weekendy zdarza mi się korespondować z osobami na wspomnianych pozycjach.
Myślę, że najlepszym rozwiązaniem na odnalezienie swojego sweet spotu jest wszystkim dobrze znana metoda prób i błędów. Dobrze jest zaplanować sobie komunikację na cały miesiąc z góry i sukcesywnie dodawać aktywności według rozpisanego planu – przy tym rozwiązaniu nie ma miejsca na brak systematyczności. 🙂 Wraz z moim przyjacielem z Hiszpanii stworzyliśmy narzędzie, które pomoże zaplanować Ci publikacje na LinkedIn (P.S. Pierwsze 30 dni jest całkowicie za darmo! :)) > https://skylooking.com/
Na wstępie musimy zastanowić się kto jest naszą grupą docelową, a więc do kogo mają dotrzeć nasze posty. Następnie warto przeanalizować kiedy nasi odbiorcy mogą być aktywni na platformie. Rano czy wieczorem? Na początku czy na końcu tygodnia? A może w weekend?
Kolejnym krokiem jest określenie celu naszych komunikatów, a więc zastanówmy się co chcemy osiągnąć poprzez dodanie aktywności na naszym profilu. Być może zależy nam na generowaniu leadów? Wówczas dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie eksperckiej porady i podzielenie się naszą wiedzą za darmo. Najbardziej oczekiwana wydaje się być analiza case study.
Na ostatnim etapie rozważmy co jest miernikiem naszego sukcesu – w jaki sposób możemy ocenić czy osiągnęliśmy wyznaczony cel przy dodawaniu posta. Czy będą to dla nas leady, ilość like czy wyświetlenia? Jasno definiując cel naszego działania, jesteśmy w stanie odpowiedzieć sobie czy został on zrealizowany. Jeśli po przeanalizowaniu uznamy, że model się sprawdza, implementujemy i powielamy naszą koncepcję.
Darmowa konsultacja
Search vs. Sales Navigator
Czytaj dalej