Skoro wybór zdjęcia profilowego i w tle już za nami, przejdźmy do ustawień naszego profilu. Zacznijmy od publicznego linku do profilu i jego widoczności.
Customowy adres URL
Opcja ‘Edit your custom URL’ daje nam możliwość utworzenia niestandardowego linkowania do naszego profilu. Zwróć uwagę, że domyślnie link do profilu kończy się przeważnie na ciągu losowych cyfr. Właśnie w tym miejscu możemy zmienić ten URL na taki, który jeszcze przed kliknięciem w niego, będzie jasno sugerował nam gdzie zostaniemy przekierowani.
Profesjonalny link na LinkedIn
Poprzez skorzystanie z wybranej opcji mamy również możliwość umieszczenia w linkowaniu nazwy profesji, którą się zajmujemy. Gdybym był Trenerem LinekdIn, ustawiłbym następujący URL:
Na LinekdIn zależy nam na tym, aby jak najwięcej informacji było dostępnych dla osób przeglądających nasz profil. Jeśli mamy specjalnie przygotowane zdjęcie profilowe, nie ukrywajmy go. Niech jak najwięcej informacji o nas będzie widocznych dla osób trafiających na nasz profil. Ustawień profilu dokonasz korzystając z opcji ‘edit visibility’.
Jak ustawić BIO na LinkedIn?
W sekcji BIO warto zamieścić informacje o tym, czym się specjalizujemy. Wielu ekspertów uważa, że to odpowiednie miejsce na dodawanie emoji, jednak warto to przemyśleć – cały czas pamiętajmy o tym, że budujemy wizerunek specjalisty, dodawanie rzędu ikonek w tym miejscu może nam w tym przeszkodzić, dlatego ograniczmy ich ilość tak, aby opis wyglądał profesjonalnie.
🔔 TIP > Dodaj w tej sekcji słowa kluczowe, z którymi chcesz się kojarzyć. Użytkownik LikedIn po wpisaniu w wyszukiwarce określonej frazy będzie mógł namierzyć Cię na podstawie haseł w Twojej sekcji BIO.
Część ‘about’ to kolejne miejsce, w którym zamieszczamy treści skierowane do naszej grupy odbiorców, dlatego warto również tutaj dodać słowa kluczowe, na podstawie których zostaniemy odnalezieni za pośrednictwem wyszukiwarki LinkedIn. Opis powinien być konkretny, warto użyć punktorów, poprzedzonych słowem wstępu określającym czym się zajmujemy. Od myślników wyliczamy nasze kompetencje. Aby nieco ocieplić wizerunek, możemy w tym miejscu wspomnieć np. o zainteresowaniach.
🔔 TIP > W tym miejscu możemy umieścić swoje informacje kontaktowe. Ułatwi to odbiorcom kontakt z Tobą poza platformą. Od niedawna LinkedIn daje nam możliwość publikowania wyróżnionych postów, linków, artykułów i innych mediów.
Powyżej przykład wyróżnionej komunikacji. Postanowiłem dodać prezentację mojej usługi oraz link do kalendarza, za pośrednictwem którego można umówić ze mną darmową konsultację.
Prawidłowe CV na LinkedIn
Miejsce na doświadczenie zawodowe to nic innego jak nasze CV. W tym miejscu wypunktuj swoje obowiązki i sukcesy na danym stanowisku.
Kolejnym elementem są endorsments oraz rekomendacje. Zostawiam to Wam. 🙂
Darmowa konsultacja
Dodawanie postów na LinkedIn
Czytaj dalej